Fagereng for Venstre i Skånland

Etter to perioder i kommunestyret og formannskapet for SP, stiller Tor Einar Fagereng for Venstre ved høstens valg, og han blir gjerne ordfører hvis situasjonen tilsier det etter valget.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Tor Einar Fagereng

Foto: Roar Sollied

Tor Einar (49) har tatt overgang fra SP, og med litt trøkk kan han bli kommunens neste ordfører. Venstre ble rehabilitert i Skånland for fire år siden, og fikk da inn ett mandat ved Bror Eriksson. Han har nå flyttet og erstattet av Connie Mohaug, som fortsetter på andre plass.

Tor Einar er gift og har adresse Store Skånland, Evenskjer. Han er kulturskolelærer.

Nyskaping og kreativitet er stikkord for Tor. -Der synes jeg Venstre er hakket foran SP, for å si det sånn. Han er opptatt av flere arbeidplasser, mer bosetting, tiltak som kan gjøre Skånland og regionen attraktiv. -Regulerte skuterløyper kan være et pre hos oss, og samtidig bidra til å bevare øvrig natur, sier Tor Fagereng.

Folk først
Tor er en folkelig mann. Iallfall kan han prate med alle, og han lytter til folk. -Folk først, sier jo Venstre, det er jeg enig i, virkelig, sier den nye Venstrekandidaten i Skånland, som gjerne blir ordfører hvis situasjonen tilsier det etter høstens valg.

28-29. mai møtte han Troms og Finnmark Venstre sammen med Venstres nestleder Helge Solum Larsen. -Jo møtet bare forsterket trua på at jeg er i rett parti. Likte spesielt næringsbolken, bretter Tor Einar Fagereng.

Pål Johansen Skånland

Foto: Roar Sollied

-Tor Einar forsterker Venstre i Skånland, og Connie skal også inn, sier lokallagsleder Pål Johansen, som innehar tredjeplassen og kan bli en del av den nye gruppa…

Tre kumulerte

Connie Mohaug

Foto: privat

Skånland Venstres nominasjonsmøte har kumulert de tre første på lista. I tillegg til Fagereng er det Connie Mohaug og Pål Johansen. Connie har det siste året vært fast medlem av kommunestyret etter at Bror Erikson flyttet.

Endelig liste ser slik ut:

1. Tor-Einar Fagereng, 1962 Skånland (kum)
2. Connie Renate Mohaug, 1977 Planterhaug (kum)
3. Pål Johansen, 1968 Rødberg (kum)
4. Erling Forsaa, 1992 Evenskjer
5. Marit Johansen, 1970 Sørlavangen