Indre Arna skule må bli nytt kulturhus

– Det blir feil å selge Indre Arna skule når skolen legges ned til sommeren, vi trenger skolebyggningene til idretten og kulturlivet i bydelen. Denne tomten bør ikke selges ut til private boligutbyggere, men forbli på offentlige hender, det sier bystyrekandidat for Venstre og tidligere bydelsstyrerepresentant i Arna bydelsstyre, Kjell Andrè Johannesen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Kjell Andre Johannessen

Foto: Venstre

– Jeg ønsker private bolig- og næringsutbyggere hjertelig velkommen til Arna, bydelen trenger dem og kommunen må finne egnet areal i Arna til bolig og næringsutvikling. Likefult er det viktig å begynne i riktig ende og passe på at vi har et godt velferdstilbud til dem som velger å slå seg ned i bydelen vår, derfor bør Indre Arna skule bli et aktivitetssenter for innbyggerne i bydelen,

– Det har ligget i kortene at skolen skulle benyttes til offentlige formål når den en gang i fremtiden skulle legges ned. Dette ble avklart når tidligere oppvekstbyråd, Hans-Carl Tveit (V) la frem den forrige skolebruksplanen, sier Johannesen.

– Arna trenger bolig- og næringsarealer, men en bydel i vekst trenger også lokaler for idretten og kulturlivet. Indre Arna skule har en perfekt sentral beliggenhet i bydelen, sier Johannesen.

– Arna mangler idag et sentralt kulturhus som spenner bredt og inkludrer alt fra idrett til ungomsklubb og aktiviteter for eldre. Er det en ting man bør ha lært i Bergen så er det at denne type infrastruktur må være på plass før man setter i gang med store utbyggingsprosjekter, avslutter Johannesen.

OPPSLAG PÅ TRYKK I BYGDANYTT 23. MARS

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**