JA TIL GYMSAL!

Vi kan ikke være kjent med at en skole i vår kommune på 4.året ikke har gymsal! skriver Siri Evjen i et leserinnlegg i Fosna-Folket torsdag 24. mars.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Siri Evjen

Man kan få til en del fysisk aktivitet uten, men det er mange dager i ett år med mang slags vær og med mange mål vi skal ha øvd elevene i. Ungene elsker gym, en avveksling fra å sitte stille. Og alle vet hvor viktig fysisk helse er for å forebygge overvekt og div sykdommer. Dessuten viser all forskning at den som er fysisk aktiv har et fortrinn med å lære.
Stadsbygd skole valgte å bygge ut på bekostning av gymsalen. De sa nei til mellomløsninger med brakker fordi det da ofte blir en langvarig løsning.
Driftige foreldre tok ansvar og fant en løsning i samarbeid med idrettslaget til bygging av en flott idrettshall noe som dessverre viser seg å ha en komplisert tomt.
Årets 4.klassinger vet nesten ikke hva en gymsal er!
LA ELEVENE VÆRE I FOKUS! La historie være historie og tenk på framtidige løsninger for ungene våre! Vi i Rissa Venstre kommer til å presse på at nye år ikke går uten gymsal.

Siri Evjen
Rissa Venstre