Ja til Lauvåsen som friluftsområde

Lauvåsen med sitt skogsområde og lysløype er antagelig Klæbu sentrums mest tilgjengelige område for rekreasjon og friluftsliv. I kommuneplanen som skal vedtas for de ti neste årene er det lagt opp til en utbygging av Lauvåsen med i overkant av 40 boliger i to områder, samt et tredje område til en ny barnehage.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Venstre mener det er svært viktig å sikre gode områder til aktivitet. Slik jeg ser det er Klæbu mye mer tjent med å beholde hele dette området til friluftsaktiviteter enn å bygge ut. Både barnehage og plass til nye boliger er viktig, men når det gjelder nye tomter har vi mange gode muligheter som allerede er klare i Klæbu. For barnehageplasser er det store behovet en utvidelse av kapasiteten på Tanem. Neste barnehage som bygges i Klæbu bør altså tilfalle Tanemsiden av elva. Konklusjonen min er derfor at vi er mest fremtidsrettet om vi bevarer Lauvåsen til friluftsaktiviteter for store og små.

Paal Christian Bjønnes
Ordførerkandidat for Klæbu Venstre