Tar opp spørsmålet om drift av Bokemoa svømmehall

Fra oppslag i Tønsbergs Blad framkommer det at svært uklare tilbakemeldinger fra både øverste folkevalgt og administrativ ledelse i Stokke kommunen om spørsmålet knyttet til reduserte åpningstider av den nyoppussede svømmehallen ved Bokemoa skole. Venstres Kåre Pettersen tar saken opp i en interpellasjon i kommunestyrets møte mandag 11. april og vil ha informasjon om hvilke driftsavtaler som er inngått.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Svømme

Foto: Microsoft

Svømmehallen ved Bokemoa skole ble gjenåpnet i august i fjor, etter en oppussing på ca. 7 millioner kroner. Det foreligger en driftsavtale med Sentrum og Moa velforening om en folkebadordning som skal være åpen tre kvelder i uka.

Ved budsjett og økonomiplanvedtaket i desember i fjor bevilget politikerne fortsatt støtte til driftsavtalen. Når det gjaldt svømmeundervisning for skoleelever foreslo rådmannen et kutt i ordningen med 100.000 kroner pr. år, men et enstemmig kommunestyre gikk i mot dette.

Kåre Pettersen

-Det er med undring at jeg leser i min lokalavis at både rådmann og ordfører ikke kan uttale seg om fakta i saken, og det er derfor jeg ønsker at alle folkevalgte må få nødvendig informasjon om hva som er årsaken til redusert tilbud fra og med i år, sier Kåre Pettersen.

Venstres interpellasjon kan du lese her.
Oppslaget i Tønsbergs Blad om redusert tilbud ved Bokemoa svømmehall kan du lese her.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**