Gode målinger i Vestfold

De siste dagene har de nasjonale målingene vist til gode tall for Venstre, og torsdag viste Sentios måling i Dagens Næringsliv 7 %. Dette ville gitt Venstre 11 på Stortinget, og Vestfold ville igjen hatt en plass på tinget. En lokal måling i Sandefjords Blad ga Venstre 7,3 % og 3 representanter i bystyret hvis valg.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Sentios måling som gir Venstre 7 % er en framgang på 3,6 % fra siste måling. Det ville medført at Venstre vill vært det fjerde største partiet på Stortinget.

Sentios måling 150411

Foto: Poll of Polls

Les mer om målingen på Poll of Polls og Dagens Næringsliv.

Raus og inkluderende

— Jeg tror vi framstår som et parti for en raus og inkluderende by, sier lokallagsleder Tor Homleid i en kommentar til Sandefjords Blad om lokalmålingen for Sandefjord som gir Venstre 7,3 %.

Tor Homleid

Foto: Karin Frøyd

I tillegg er vi litt bråkmakere og kjeftesmeller, samtidig som vi står på de svakes side. Tredjeparten som ikke har de samme sterke talspersonene, fortsetter han, og sikter blant annet til miljøsaker, flyktninger, skole og barn.

Et resultat på 7,3 %, som analysebyrået SMI har målt, ville gitt Venstre 3 representanter i bystyret, mot 1 i dag.

Ved forrige valg manglet det bare åtte stemmer på å få inn 2.

Les mer om målingen i Sandefjords Blad.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**