Jonas Stein Eilertsen

Ny toppkandidat for Venstre i Tromsø er Jonas Stein Eilertsen. Han kan allerede Venstre bedre enn de fleste til tross for sin unge alder, og han kjenner byen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Jonas Stein Eilertsen

Foto: Tromsø Venstre

Jonas Stein Eilertsen (26) er nå inne i sin første periode for Venstre i Tromsø kommunestyre. Han kom inn fra listas andreplass sammen med Marie Fangel, som nå har byttet listeplass med Jonas.

Jonas Stein Eilertsen startet valgperioden som leder for Miljø, energi og transport, tre områder han er spesielt interessert i. -Jeg blir samtidig mer og mer interessert i næringspolitikk, for det er der nyskapingen først skjer og det er der vi har mest å vinne. Næringslivet skaper grunnlag for velferd, sier førstekandidaten. Men Jonas følger også svært godt med i den nasjonale politikken og ikke minst utenrikspolitikken. Han reise ekstratur til Frankrike for å støtte Eva Jolys valgkamp til Europaparlamentet.

Jonas har tatt mastergrad i statsvitenskap ved Universitetet i Tromsø, der han også avsluttet sin bachelor etter to år i utlandet. Han studerte ett år i Frankrike og ett på King’s College i London.
Nå er han ferdig med pedagogisk utdanning våren 2011 og jobber som lektor på Kongsbakken vgs.

Jonas kom inn i Venstre som valgkampleder for Geir Ove Ystmark i 2005. Han har vært lokallagsleder, senere første nestleder i Unge Venstre. Da fikk han også plass i Venstres stortingsprogramkomite. Nå er han første vara til de direktevalgte til Landsstyret i Venstre og møter jevnt sammen med fylkesleder Roar Sollied. Jonas er også medlem av fylkesstyret. Han kan mye om liberal ideologi og han deler den kunnskapen gjerne.

Jonas er stolt over å fronte ei sterk Venstre-liste i en av landets største byer. Tromsø er også en av Venstres satsingsbyer, det sjette største lokallaget i landet.

Følg Jonas på Facebook, Twitter eller på blogg.

Kontaktinfo: epost: [email protected] eller telefon: 480 645 83

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**