Øystein Bruvold stiller for Venstre

Han er med i idrettslag og hjelpekorps og opptatt av oppvekst og omsorg. Nå vil han også være med i kommunestyret og topper den nye Venstre-lista i Balsfjord.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Øystein Bruvold

Foto: Roar Sollied

Øystein bor nå med samboer og to barn i Nordkjosbotn. Han kommer opprinnelig fra Lyngseidet. Han tok teknisk fagskole innenfor bygg og anleggsfaget i Nordland, der han har bodd i åtte år. Han har ellers bodd i Tromsø i ti år før han kom til Balsfjord i 2004.

Øystein er engasjert i nærmiljøet, idrett og friluftsliv, oppvekst og omsorg. Han er styremedlem i Nordkjosbotn IL. Han har vært i Røde Kors hjelpekorps i 15 år. -Jeg er opptatt av oppvekst og omsorg og synes de som trenger skulle få bedre oppfølging fra kommunens side. Mennesker må møte mennesker for å skape trivsel gjennom livet. Basvos virkeområde bør utvides for å imøtekomme noen av de behovene vi har.

-Jeg valgte Venstre for partiet har i sum de idealer som jeg liker best innenfor næring, skole og miljø, men også innenfor økonomisk politikk. Jeg er ikke glad i eiendomsskatten og håper Staten tillater større lokalt armslag. Skal vi ha lokal skatt, gir arbeidsskatt et mye mer rettferdig utslag, men det får vi ikke tillatelse til. Venstre vil endre det.

Øystein har allerede vært med på flere Venstre-arangementer på fylkesnivå i Troms. Nå har han fått med seg veteranen Else Gåre på andre plass. Sammen med Gunnar Kvaal utgjør de styret i Balsfjord Venstre. lista har åtte navn. -Vi skal bygge oss opp igjen, sier Øystein Bruvold, som er glad for å ha sterke folk med seg. Han gleder seg til samarbeid med de andre partiene for gode løsninger for en kommune som han liker svært godt å bo i.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**