Holdt appell mot monstermaster

På miljødagen 5. juni var store og små samlet på Kvamskogen for å markere sin motstand mot de planlagte monstermastene gjennom naturskjønne Hardanger. — Hvis disse mastene settes opp vil de stå som 40 meter høye monumenter over den rødgrønne regjeringens inkompetanse, sa tidligere leder av Bevar Hardanger og Venstres 2. kandidat i Bergen Erlend Horn i sin appell til de godt over 200 oppmøtte.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Statnett holder i disse dager på å støpe mastefundamentene. Aksjonister fra Hardanger har så langt klart å utsette arbeidet
-Så lenge mastene ikke er satt opp er det håp. Dette engasjementet viser at man ikke aksepterer måten Statnett og Regjeringen har overkjørt lokaldemokratiet, sier Horn
I sin appell påpekte han at det dessverre ikke alltid er nok å ha rett