Tjøme Venstres program og kandidater

Her finner du oversikt over våre listekandidater til årets kommunevalg samt vår valgbrosjyre.
Vi i Tjøme Venstre går til valg på å skape et enda bedre Tjøme for kommunens innbyggere hvor åpenhet ,iinnsyn og medbestemmelse vil være svært viktig å ha fokuset på.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Tjøme Vensres programforside

Noen av de sakene vi omtaler i vårt program:

Fokus på miljø
Venstre er partiet som alltid tenker på miljø. Å ta vare på miljøet og livs grunnlaget for kommende generasjoner ligger som grunnlag for Venstres holdninger i all politikk.

Monica Hofer Hagen, 1. kandidat

Oppvekst og aldring
Elevene i grunnskolen er fremtiden i hele samfunnet og skole og utdannelse er den viktigste investeringen samfunnet kan foreta.
Vi skal også ta godt vare på generasjonen som har sørget for vår velferd. Alderdommen skal være god på Tjøme.

Gunnar Lehne, 2. kandidat

Bolig og nærmiljø
Tjøme kommune skal preges av at folk bor og lever i et nærmiljø tilpasset alle aldersgrupper. Vi er bekymret for at hus i spesielle deler av kommunen selges til personer som ikke bosetter seg på eiendommen.

Paal Tandberg, 3. kandidat

Vi ønsker levende utkantstrøk, og vil følge nøye med på utviklingen som skjer spesielt på Hvasser der tilflyttingen av fastboende er liten, og mange kommunale tilbud har blitt borte siste kommunestyreperiode.

Samferdsel, næringsliv og arbeidsplasser

La kulturen blomstre
Mennesket er opptatt av livskvalitet. Et mangfoldig kulturliv bidrar til trivsel og livskvalitet.
Tjøme skal fremstå som en aktiv og allsidig kulturkommune.
Venstre legger stor vekt på utvikling av lokalt kulturliv, både den profesjonelle og frivillige
aktiviteten.

Anne Brit Kjelsrud, 4. kandidat

Lokalt folkestyre
Lokaldemokratiske rettigheter er ikke vunnet en gang for alle, men må stadig vinnes igjen. Venstre har alltid kjempet for åpenhet og innsyn, medbestemmelse og representasjon og vil fortsette med det. Så vel innbyggere som folkevalgte organ må kunne velge egne løsninger. Tjenesten må være av god kvalitet og tilgjengelig når borgerne har brukt for dem.

På denne linken vil du finne vår fullstendige liste til kommunestyrevalget.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**