Kunstgress og skolekvalitet

Hobøl Venstre svarer på kritikk fra Inge H. Rydland, KrF, i to viktige Venstre-saker.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Inge Herman Rydlands (KrF) kritikk i Smaalenenes avis torsdag 1.9. ser ut til bl.a. å være rettet mot oss i Hobøl Venstre. Vi skal derfor komme med et par korte svar til kritikken.

Først: Rydland feilinformerer når han skriver at Venstre har vært med på å vedta en utredning om den fremtidige skolestrukturen i Hobøl. Utredningen har derimot kvaliteten i Hobøl-skolen som sitt tema. Det er godt mulig at denne utredningen vil si noe om skolestrukturen også. På dette punkt ønsker vi i Venstre å si klart fra allerede nå at utredningen neppe kan endre vårt syn. Vi må bare be om velgernes forståelse for at vi i noen saker har en overbevisning som vanskelig lar seg rokke. Dette tror vi KrF også kan kjenne seg igjen i!

Når det gjelder kunstgressbanen, virker det som Rydland og KrF mener vi har stjålet saken fra dem når vi sier at dette var en av de viktigste sakene vi i Venstre fikk gjennom i forrige periode. Vel, vi var i hvert fall det første partiet som hadde møte med kunstgresskomiteen, og vi stilte oss positive fra dag én. Våre tre stemmer i kommunestyret skulle da også være minst like viktige som KrFs to?

Når det er sagt, er vi i Venstre selvsagt glade for at KrF også gjorde sitt i kunstgressaken. Og vi ser frem til fire nye år der vi kan samarbeide godt med KrF i det politiske sentrum. Vi har et gjennomarbeidet valgprogram, med saker partiet står samlet bak. Og det er altså fritt for slikt “muggent valgflesk” som Rydland litt lite elegant skriver om.

Simen Saxebøl
leder Hobøl Venstre