– Venstre en viktig bidragsyter

– Venstre er en viktig bidragsyter i Gjerstadpolitikken, skriver førstekandidat Kai Ove Sandåker

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Det var nedslående å lese valgmålingen som AAB presenterte lørdag 3 september, der Gjerstad Venstre kun fikk 2,2% oppsluttning.

Det vil si at hadde dette vært valgresultatet ville Venstre miste sine to representanter å vært ute av kommunepolitikken i dag. Dette nekter jeg å tro kan være riktig! Jeg har gjennom de siste dagene fått mange sympatierklæringer fra folk som pga. denne nedslående valgmålingen nå vil stemme Venstre, da de mener vi er en viktig bidragsyter i Gjerstadpolitikken på mange områder.

Kai Ove Sandåker og leder Sveinung Rotevatn i Norges Unge Venstre på stand på Brokelandsheia.

Foto: Jan Kløvstad

Jeg vil herved presisere og understreke så tydelig jeg kan at Gjerstad Venstre vil støtte sittende ordfører Rune Hagestrand, og fortsette det gode samarbeide med H, Sp, Krf, og Frp også i neste periode. Gjerstad Venstre er et parti som søker gode samarbeidsløsninger over partigrensen, og mener at vi kan synliggjøre mange saker som opptar enkeltmenneskene i bygda frem til gode og bedre løsninger som igjen gangner enkeltmennesker og kommunen som helhet.

Som eksempel på en sak Gjerstad Venstre jobbet frem i kommunestyret i sommer var skate anlegg for ungdom. Dette forslaget fikk vi et enstemmig kommunestyre til å være med på. Anlegget er nå under bygging ved Gjerstad skole, med et stort engasjement fra mange foreldre som stiller opp på dugnad med anleggsmaskiner og arbeidskraft. Denne saken kommer vi tilbake til med forhåpentligvis en repotasje i AAB. Skal vi komme videre i Gjerstad må vi også satse på ungdommen, det er jo tross alt de som er fremtiden for oss!

Så igjen bygdefolk! Håper dere fortsatt ser nytten av at Gjerstad Venstre blir representert i kommunestyret også etter den 12 september. Gjør dere det så stem Venstre.

Godt valg!

Kai Ove Sandåker