Hvilke behov har barn i fosterhjem?

Bergenhus Venstre inviterer medlemmer og interesserte til åpent møte om fosterhjem og barnevern onsdag 7. mars kl. 18:00.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**

80 % av barnevernsbarn bor ikke på institusjon, men i fosterhjem. Å være fosterforeldre er å være en del av barnevernet, men hvilke plikter og rettigheter har disse foreldrene? Hvilke behov har barna? Hvem har ansvar for å se til at barna har det bra, etter at de er plassert i fosterhjem?

Bergenhus Venstre ønsker å rette søkelys mot en del av barnevernet som lenge har fått lite oppmerksomhet. Vi har invitert leder i Norsk Forsterhjemforening Hordaland, Kjell Åge Vikane, til å innlede om forholdene for fosterforeldre. Møtet vil fokusere på å dele egne erfaringer og tanker rundt fosterhjem, barnevern og de politiske utfordringene knyttet til temaet. Medlemmer av Bergenhus Venstre, medlemmer av andre bydelslag, og andre interesserte er hjertelig velkomne.

Sted: Bergen Gamle Rådhus (Rådstuplass 1, rett overfor Bergen politikammer)
Tid: Onsdag 7. mars kl. 18:00.

For spørsmål, kontakt leder i Bergenhus Venstre, Tallak Rundholt på tlf. 482 33 775 eller e-post [email protected].

Fosterhjem

Foto: Tallak Rundholt