En trofast venstremann er gått bort

Svenn Edmund Olufsen døde tirsdag den 6. mars, etter lengre tids sykdom. Han var nettopp fylt 65 år.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**

Svenn Edmund Olufsen

Foto: privat

Det er med tungt hjerte og sorg, vi nå må meddele at en god og trufast venstremann i Vardø, Svenn Edmund Olufsen, døde tirsdag.
Olufsen har i lengre tid vært alvorlig syk, og måtte altså nå gi tapt for sykdommen. Han fikk for at par år siden en alvorlig lungesykdom, og måtte jevnlig ha surstofftilførsel. Men dette hindret ham ikke i å delta aktivt i Vardø Venstre. Olufsen var alltid på plass på Vardø Venstre sine møter, i de senere år som lokallagets sekretær.
Han var også en tid aktiv i Finnmark Venstre. Før dataalderen for alvor inntok det norsk samfunn, var han tilgjengelig med sine matematiske kunnskaper, når lokallagene skulle ha beregnet hvordan de lå an i forhold til antall mandater etter valg. Han reiste også for egen regning til et landssmøte i Ulvik, hvor vi har forstått at en del av møtet foregikk på gården til Lars Sponheim.
Olufsen var synonymt med Venstre i Vardø, og han viste stor glede og entusiasme etter det gode valget sist høst. For Finnmark Venstre og spesielt for Vardø Venstre var tirsdag en veldig trist dag.
Vi lyser fred over Svenn Edmund Olufsen sitt minne.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**