Frivillighetsmidlene trenger flere søkere!

Stovner Venstre vil ha flere søkere til kultur- og frivillighetsmidlene i Stovner bydel. – Især er det viktig at organisasjoner som ikke tidligere har søkt blir gjort oppmerksom på mulighetene, sier Raymond M. Kristiansen, leder av Stovner Venstre

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**

Bydelsutvalget vedtok denne uken fordeling av 360.000 kr til Kultur- og frivillighetstiltak i bydelen. Det er mange små og store prosjekter og tiltak som har søkt om midler og her fått tilslag.

Stovner Venstre er glad for at det i bydelens budsjett er plass til disse midlene. Det er viktig at vi på denne måten støtter opp under det varierte tilbudet i bydelen, og det er mange mennesker som har stor glede av disse midlene.

Fotball, frivillighet

Foto: Tonje Løwer Gurholt

Men Stovner Venstre merker oss også at det er en god del organisasjoner som ikke skriver søknader og dermed ikke tas med i vurderingen når midlene skal fordeles. Det er samtidig andre organisasjoner, som er blitt veldig profesjonelle i sine søknader, og som får tildelt sine fortjente midler hvert år.

– Det er viktig at vi når ut til organisasjoner som ikke har tradisjon for å sende inn søknader. Ett forslag kunne være å også reklamere for muligheten på sosiale medier såsom Facebook eller Twitter, og at bydelen ikke bare satser på annonser i lokalavisene, sier Raymond M. Kristiansen, leder av Stovner Venstre og medlem av Oppvekst- og Kulturkomiteen i Stovner Bydel.

– Vi frykter at det er organisasjoner som enten mangler kunnskap om mulighetene eller som ikke tror at de ville ha noen mulighet til å få midler til sine arrangementer og dermed ikke sender inn en søknad, fortsetter Kristiansen. Han mener også at det kunne vært en god ide å ha et eget kurs for frivillige organisasjoner kort tid før søknadsfristen.

Her kan man ellers se søknadsskjemaet for kultur- og frivillighetsmidlene i Stovner Bydel 2012.

Venstre har ellers på landsstyremøte i Desember 2010 vedtatt uttalelsen Forenkling for frivilligheten

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**