Vestfold Venstre godt representert på Venstres landsmøte

Vestfolds delegasjon består totalt av 9 delegater og ledes av fylkesleder og landsstyrerepresentant Hilmar Flatabø.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**

Venstre avholder sitt landsmøte kommende helg 13.-15. april på Quality Hotel Expo på Fornebu ved Oslo. Fredag ettermiddag kl. 14 kan Trine Skei Grandes tale ses/høres via web-TV.

Hilmar Flatabø

Foto: Suzy Haugan

Vestfold Venstre er representert med sin leder Hilmar Flatabø fra Tønsberg. Han er også delegasjonsleder. Øvrige 8 delegater er Helene Eriksen (Andebu), Nora Pernille Bruun-Lie (Horten), Aina Dahl (Tønsberg), Suzy Haugan (Tønsberg), Trygve Storrønningen (Larvik) og Eddy Robertsen (Horten) samt to fra Sande, Per Martin Berg og Ole Christian Fredriksen.

Last ned: Sakspapirer til Venstres landsmøte 2012 (pdf)

Hovedtema for landsmøtet er velferdspolitikk, og landsmøtet skal behandle forslag til ny velferdspolitikk som er lagt frem av et utvalg ledet av Per A. Thorbjørnsen, gruppeleder i Stavanger Venstre.

Landsmøtet skal dessuten behandle 71 innkomne forslag til politiske uttalelser. Her har Vestfold Venstre sendt inn 5 forslag hvor noe av innholdet i enkelte av Vestfolds forslag er foreslått tatt inn av redaksjonskomiten. Av de fem innsendte forslagene dreier tre seg om transport og kollektivtrafikk: "Gods fra trailer til bane og sjø", "Kollektivtrafikkens betydning må løftes" og "Sats videre på sporet".

De to øvrige forslagene er "Fordeling av statens rammetilskudd til kommunene" og "Nei til overvåkingssamfunnet".

På landsmøtet er det også valg av nytt sentralstyre og landsstyre for de neste 2 år. Der er bl.a. generalsekretær Terje Breivik innstilt som ny nestleder etter Helge Solum Larsen som måtte trekke seg tidligere i år. Se innstillingen fra valgkomiteen her. Den siste uken har imidlertid Guri Melby seilt opp som en sterk motkandidat til nestledervervet. Det knytter seg derfor stor spenning til dette valget på landsmøtet.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**