– En stemme på oss er en stemme på vår politikk

Landsmøtet 2012: – Vi garanterer bare for Venstres politikk. En stemme på oss, er en stemme på Venstre og vår politikk, sa Trine Skei Grande da landsmøtet diskuterte samarbeidsspørsmålet mot 2013. I denne oversikten gir vi deg alle hovedsakene fra Venstres landsmøte: De politiske vedtakene, videoer, saker og bilder.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**

Video: Trine Skei Grande om borgerlig samarbeid

Denne siden krever Adobe Flash eller IOS (iPhone/Ipad)

Ny, grønn og bogerlig regjering
I uttalelsen som landsmøtet vedtok søndag staker Venstres ut kursen mot 2013. I uttalelsen heter det bl.a.:

“Venstre ønsker en ny regjering etter valget i 2013. Norge trenger liberal politikk som setter folk først og sikrer sterke fellesskap. Norge trenger en regjering som satser sterkt på forskning, kunnskap og verdiskaping og som tar klimautfordringene på alvor. Venstre må derfor søke makt for å gjøre Norge mer liberalt.”

landsmøtesalen LM2012

Foto: Helene Z Skulstad

Politiske uttalelser fra møtet
Venstre vil ha en ny, grønn og borgerlig regjering
En styrket språkopplæring
Mer demokrati
Norge som Europas grønne batteri
Samferdsel for en bærekraftig framtid!
Gi kulturlivet frihet
Gi barn klageadgang etter Barnekonvensjonen
Venstres 27 helsepolitiske tiltak

Den nye ledertrioen i Venstre: Terje Breivik, Trine Skei Grande og Ola Elvestuen.

Foto: Helene Skulstad

Breivik nestleder – Skei Grande og Elvestuen gjenvalgt
Tidligere generalsekretær Terje Breivik ble valgt som ny 2. nestleder i Venstre. Trine Skei Grande ble gjenvalgt som Venstres leder, og Ola Elvestuen er ny 1. nestleder.

– Venstre har et potensiale på 10 — 15 prosent. Minst. Som nestleder har jeg ambisjon om å tegne et bredere bilde av partiet med næringspolitikk, velferdspolitikk og finans som de sentrale områdene, sa Breivik da han presenterte seg selv overfor landsmøtet. Han er tidligere ordfører i Ulvik kommune i Hordaland.

– Som listetopp og partiets ansikt utad har jeg ennå til gode å oppnå et resultat på mindre enn 32 prosent, så må jeg i parantes bemerke at jeg heller aldri har vært med på 32,5, sa Breivik.

Ny ledelse i Venstre
• Les hele oversikten: Landsstyre: Sentralstyre

Trine Skei Grande åpnet Venstres landsmøte 2012 på Fornebu.

Foto: Steinar Haugsvær

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**