Endelig vedtak i skolerenoveringssaken først i oktober

Det blir ikke noe endelig vedtak i skolerenoveringssaken før i oktober. Kommunestyret var ikke fornøyd med administrasjonens håndering av renoveringssaken rundt ungdomsskolene i Brattvåg og på Vatne. Det mente at det nærmest er umulig å finne ut hva som det bevilges hva til.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**

Kristian Stråmyr (V) og resten av kommunestyret ville ha prioriteringsliste før endelig vedtak i skolerenoveringssaken.

– Jeg synes det er galt å bare bevilge 10,4mill til et prosjekt som faktisk er ei mil i fra hverandre uten å vite hvor pengene går og til hva, forklarte Stråmyr etter endt møte.
— Vi i Venstre er helt klar på at vi må gjøre noe med skolebyggene våre, men da mp vi ha en helhetlig gjennomgang før vi gjør noe.

Prioriteringsliste
Kommunestyret ønsket å få fremlagt en prioriteringliste på neste møte for å ta endelig stilling til dette da.

– Vi må ta med i beregningene, når saken skal avgjøres, at det jobbes med et forslag om å slå sammen barneskolene og ungdomsskolen i Tennfjord, på Vatne og på Eidet. Da blir det litt uøkonomisk å bruke for mye penger på bygg som kanskje snart ikke skal brukes til formålet. Samtidig er det klart at noe må gjøres da elever må sitte med boblejakkene på innendørs vinterstid og der er uholdbart, avslutter Stråmyr.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**