Tre fra Groruddalen på Stortingslisten!

Raymond Kristiansen, lokallagsleder i Stovner Venstre, gleder seg over Groruddalens gode representasjon på stortingslisten.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**

Groruddalen er godt representert på listen med Toril Berge, bosatt i Bjerke på femteplass i tillegg til Lars Olav Fosse og partiveteranen Kjell Veivåg.

Her er Toril Berge og Kjell Veivåg fotografert sammen før valgkampen i 2007.

Toril Berge er leder av Oslo Venstre. Hun er spesielt opptatt av helse- og sosialspørsmål. – Det er utfordrende og givende å jobbe med de vanskeligste problemstillingene, der man jobber med folks grunnleggende rettigheter. Det som skiller Venstre fra de andre borgerlige partiene er vårt menneskesyn. Det er ingen andre partier som går mot både forbud av sexkjøp og tigging. Man kan ikke forby seg ut av sosiale problemer. Omtanken for de svakeste skal ligge til grunn for alt vårt arbeid, sier hun.

Berge er utdannet samfunnsøkonom, og har tidligere arbeidet som rådgiver i NAV og informasjonsrådgiver i Venstres Hovedorganisasjon. Hun har hatt en rekke tillitsverv i Unge Venstre og Venstre, blant annet har hun sittet i Oslo Venstres styre siden 2006. Hun bor i Bjerke bydel og er 34 år gammel.

Lars Olav Fosse er lokallagsleder i Grorud Venstre.

Lars Olav Fosse er 36 år gammel og jobber som kraftmarkedsanalytiker. Han er medlem av byutviklingskomiteen på Grorud.

– Oslo og Norge er i stor endring. Bare i fjor flyttet 80 000 til Norge for å skaffe seg arbeid og slå røtter oppe mot nord. Venstre er det eneste partiet som helhjertet ønsker denne utviklingen velkommen, derfor trengs Venstre for å utforme det nye Norge, sier Lars Olav Fosse.

Dagens regjering skryter av hvor mye penger de har brukt. En regjering med Venstre må skryte av det de har fått til med de enorme ressursene Norge har, sier Fosse.

Kjell Veivåg er tidligere bystyrepolitiker og byråd i Oslo. Han er veteranen på listen og står på æresplass nederst på listen sammen med mangeårig partikollega Odd Einar Dørum. Veivåg er bosatt på Alna, og fremdeles aktiv som leder i Alna Venstre. Attpåtil sitter han i programkomiteen til Venstre. – Politikk er etter mange år blitt en livsstil, humrer han.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**