Iselin innledet foran programarbeidet

Fylkesårsmøtet er i gang og sentralstyremedlem Iselin Nybø fra Rogaland innledet etter lunsj om situasjonen tidlig i valgåret og satte igang tenkningen for innspill til landingen av stortingsprogrammet, som skjer på LM på Fornebu.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**

Venstreskolen 2 - Iselin Nybø

Foto: Kenneth Gjesdal

-Vi vil ha ei blågrønn regjering av H, KrF og Venstre, blått og gult blir grønt og mer Venstre, sa Nybø. Olja betyr mye der jeg kommer fra, men vi skal også ta vare på andre næringer og Venstre går derfor inn for skjerming av Lofoten, Vesterålen og Senja. Det er også viktig for å oppnå målene i klimaforliket, minnet Nybø om.

Sats kunnskap
Øremerking av epler og bananer i skolen, viser at de rødgrønne mener at Staten vet bedre enn vi gjør lokalt, sa Nybø. Vi kommer til å mangle 11000 lærere i 2020, og det fordrer handling. Flere må inn i skolen og flere må bli der.

Skap verdier
– Når Venstre sier Folk først, handler det også om å støtte dem som skaper verdier.

Viktigste saker
valgkampens viktigste saker blir miljø og skole. Men det blir også vekt på samferdsel, helse og skattepolitikk. Det handler om å ha en skatte- og avgiftsordning som styrer miljøarbeider og som bidrar til mer verdiskaping og mer velferd.

Du tar Norge videre
Sier Venstre, i motsetning til AP, som sier Vi tar Norge videre. Det viser også forskjellen på vilje til involvering.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**