Mulighet for friluftsliv i nærmiljøet?

For meg har friluftsliv først og fremst en verdi i seg som gir meg økt livskvalitet. Det å være ute og nyte naturen er rett og slett godt. En annen side ved friluftslivet er den positive effekten den har på din og min helse – både fysisk og psykisk.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**

Paal Christian Bjønnes

Foto: Klæbu Venstre

Jeg mener begge grunner er gode argumenter for at vi skal sikre gode områder, og legge til rette for friluftsliv. Idrettshaller og -anlegg er viktig for den organiserte idretten, og disse skal vi ha for at de som er aktive skal ha mulighet til å drive sin idrett og forbli aktive. Av de som ikke er så aktive oppgir imidlertid 2/3 at de ønsker å gå mer tur. Det viser seg også at det å ha en opparbeidet og merket løype eller sti innenfor 500 meter fra egen dørstokk gjør at mange ikke-aktive blir aktive. Klæbu Venstre ønsker å legge til rette for aktivitet og friluftsliv for deg i ditt nærområde fordi vi ser gevinsten for den enkeltes livskvalitet, miljøet og for vår samlede folkehelse. Hva skal til for at du går en tur?

Paal Christian Bjønnes
Gruppeleder, Klæbu Venstre