Trine Skei Grande på besøk i Energiparken

Venstres leder Trine Skei Grande var fredag på besøk i Akershus Energipark i Lillestrøm. Der presenterte hun Venstres politikk for å stimulere til forskning og innovasjon, spesielt innenfor klima og energi, og hun fikk blant annet omvisning på solfangeranlegget som varmer opp Lillestrøm by.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**

Venstres to toppkandidater i Akershus, Abid Raja og Siri Engesæth, deltok også på frokostmøtet, som ble arrangert av Kunnskapsbyen Lillestrøm og OREEC.

På frokostmøtet presenterte Kjeller Innovasjon, Institutt for Energiteknikk og Akershus Energi sine virksomheter og fortalte om de utfordringene som de møter, og om behovet for styrket offentlig innsats innen både forskning og kommersialisering av forskningsresultater. Skei Grande fortalte deretter om Venstres forslag om å øke bevilingene til forskning og spesielt grunnfinansieringen som er avgjørende for å gi forskningsinstituttene større slagkraft og evne til å kunne satse mer offensivt.

Se også Venstre i energiparken (OREEC)

Med Norges største solfangeranlegg i bakgrunnen, f.v.: Siri Engesæth (Venstres andrekandidat i Akershus), Abid Raja (Venstres førstekandidat i Akershus), Trine Skei Grande (Venstres leder), Boye Bjerkholt (Varaordfører i Skedsmo kommune), Eva Næss Karlsen (Direktør i OREEC), Frank Sagvik (Daglig leder i Akershus Energi Varme).

Foto: Mats Olsen

HyOps direktør Ulf Hafseld (t.h.) hentet Skei Grande og Raja i hydrogenbil på Lillestrøm stasjon.

Foto: Mats Olsen

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**