Folkemøte på Fagernes

Hvordan blir hverdagslivet i Valdres ved et eventuelt regjeringsskifte? Valdres Venstre starta valgkampen med åpent folkemøte på Valdres Folkemuseum torsdag 2. mai.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**

Terje Breivik

Foto: Bård Ek

30 valgkampklare valdriser møtte fram for å høre og lære mer om Venstre sin politikk før høstens valg. Valdrisene er som kjent flinke til å samle troppene, og til folkemøte på Valdres Folkemuseum stilte både nestleder i Venstre, Terje Breivik, fylkesleder Ketil Kjenseth og Valdres sin egen Ingjerd Thon Hagaseth.

Terje Breivik snakka om Venstre sin landbruks-, nærings- og samferdselspolitikk. – Grunnplanken i landbrukspolitikken skal være som han er, fortalte Breivik. Ketil Kjenseth, Venstre sin 1. kandidat til stortingsvalget ønsker som kjent ny politikk for Innlands-Norge, og konkrete satsinger i Valdres, mellom anna ønsker Kjenseth en avdeling av Husbanken til Fagernes men også et nasjonalt kompetansesenter for fjellandbruk og fjellbasert næring.

Valdres sin egen Ingjerd Thon Hagaseth, 2. kandidat for Oppland Venstre holdt et flammende innlegg om behovet for gode kulturskole- og bibliotektilbud i lokalmiljøet.

Fagernes Valdres Strandefjorden

Foto: Bjørg Lien