Trine Skei Grande på Vestfoldbesøk

Førstkommende lørdag, 29. juni, gjennomfører partileder Trine Skei Grande en omfattende og innholdsrik rundreise i Vestfold. Sammen med Vestfold Venstres førstekandidat Eddy Robertsen blir det en innholdsrik dag som krones med 125 års jubileet til Horten Venstre.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**

Trine folk først

Foto: Helene Z Skulstad

Dagen begynner med et besøk på Dulpen i Holmestrand klokken 9. Der møter hun Thove Bringaker som jobber hardt for å redde badeplassen Dulpen mot nedbygging. En boligblokk truer.

Klokken 11 holder Eddy Robertsen, førstekandidat for Venstre i Vestfold, og Trine Skei Grande appeller på torget i Horten.

Klokken 12 besøker vi Gründerhuset på Nøtterøy. Gründerhuset er en "inkubator" — eller veksthus — for bedrifter i en tidlig fase, og med ambisjoner om større vekst. Her legges forholdene til rette for gründere og småbedrifter i utvikling ved å tilby veiledning, rådgivning og kurs. Gründerhuset er et prosjekt i regi av Næringsforum Nøtterøy, og i samarbeid med Tønsberg Utvikling/Tønsberg kommune.

Eddy Robertsen

Foto: Silje England

Sandefjord er neste stopp. Klokken 14 besøker vi Krokemoa familiesenter, et lavterskel-tilbud med åpen barnehage og helsestasjon. Temaet er viktigheten for tilgjengelighet for familiene, tverrfaglighet og tidlig innsats. Sandefjord var en av kommunene i landet som var tidligst ute med å starte opp med familiesenter.

InterCity utbygging, nye veiløsninger og gods fra vei til bane og sjø er blant hovedtemaene når vi kommer til Larvik klokken 15.30. Her møter vi representant fra kommunen og næringslivet som vil fortelle oss om sine fremtidsønsker.

Rehabilitering er siste tema for Larviksbesøket. Vi tar turen til Kysthospitalet og Presteløkka.

Dagens avsluttes med stor feiring av Horten Venstres 125 jubileum. Les mer om dette her.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**