Venstre er best på innovasjon

I samband med sin rundreise i Vestfold, besøkte Venstres leder Trine Skei Grande Gründerhuset på Nøtterøy sammen med Eddy Robertsen, som er Vestfold Venstres førstekandidat ved stortingsvalget.
Her ble hva NHO anser å være landets beste innovasjonspolitikk presentert for et lydhørt publikum.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**

Eddy Robertsen og Trine Skei Grande besøker Gründerhuset på Nøtterøy

Foto: Per Martin Berg

Etter at Nøtterøys ordfører Roar Jonstang hadde ønsket velkommen til Gründerhuset på vegne av Nøtterøy Næringsforum, hadde næringssjef Jonathan Hall en presentasjon av prosjektet.
Gründerhuset skal være med å skape flere varige nye arbeidsplasser ved at bedrifter med ambisjoner og potensial for større vekst skal lykkes i å nå sine mål om nettopp dette. Dette gjøres ved å legge forholdene til rette for gründere og småbedrifter i utvikling ved å tilby veiledning, rådgivning, kurs, og tilgang på nettverk.
Deltakerne får dele og høste erfaringer i et miljø bestående av gründere og kvalifiserte rådgivere.

Trine Skei Grande og Eddy Robertsen la så frem deler av Venstres næringspolitikk. Denne ble for øvrig samme dag kåret til landets nest beste av NHO, bare så vidt slått av Høyre.

NHOs partibarometer 2013

Foto: NHO

Vi ble henvist til andreplassen på grunn av vår motstand mot petroleumsindustri i viktige fiskeriområder, og fordi vi i følge NHO har et for offensivt mål for forskningsinnsatsen.
(Se hele rangeringen her).

Under sin presentasjon ble viktigheten av å legge til rette for gründerskap, innovasjon og forskning gjennom en offensiv næringspolitikk og endringer i skattesystemet spesielt vektlagt. Venstre har som kjent over lengre tid hatt fokus på små- og mellomstore bedrifter. En av de viktigste årsakene til det, er at det som er viktig for de små, som regel også vil være viktig for de store, mens det ikke alltid er omvendt.

Når vi velger å satse på nytenkning, er vi med å legger grunnlaget for morgendagens løsninger. For som Trine så treffende sa det; Steinalderen sluttet ikke på grunn av mangel på stein, men fordi noen kom opp med noen bedre løsninger.

Se for øvrig NHO Vestfolds omtale av besøket her.

Eddy Robertsen, Hilmar Flatabø, Trine Skei Grande, Joachim Bræk Poppe-Holmdahl og Per Martin Berg be

Foto: Per Martin Berg

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**