Vestfoldfestspillene: Et dårlig stemt Senterparti

I Tønsberg Blad 15.8 skriver Senterpartiets stortingskandidat Kathrine Kleveland at Vestfoldfestspillene bør få en sjanse. Så bra! Enda bedre hadde det vært om alle politikere fra partiet hadde fått utlevert samme sett med noter slik at det hadde blitt samspilt

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**

Musikk, kultur, noter

Foto: Microsoft

For det var nemlig Sp’s gruppeleder i fylkestinget som var medskriver på forslaget om å legge ned festspillene.

Fra Venstre var vi innstilt på å diskutere framtiden for festspillene med øvrige eiere etter at årets festspill var avholdt. Videre at vi fikk en ny sak basert på denne evalueringen i september, slik også rådmann la opp til.

Men neida, her hastet det med å markere sin motstand mot festspillene. Derfor gikk altså Sp i kompaniskap med FrP, AP og SV med vedtak om å få avviklet festspillene så snart som mulig.

På toppen av det hele, ble forslaget fremmet og vedtatt dagen etter årets åpningskonsert. Kjempetiming!

Da hjalp det lite at de 18 stemmene til H, KrF og V ville gi pusterom og diskusjon om framtiden, når de 21 stemmene fra Sp, FrP, SV og AP ikke ville videreføre et godt innarbeidet Vestfoldfestspill. Og som om det ikke var nok; de fire partiene hadde ikke noe annet nytt å komme med som en erstatning for festspillene.

Vi foreslår at de positive tonene fra Senterpartiets stortingskandidat også spilles for Senterpartiets øvrige folkevalgte i fylket.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**