Hvorfor stemme Venstre ved dette valget?

Venstre har en helhetlig politikk som tar utgangspunkt i folks behov — "Folk først".

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**

Når Venstre skal bygge velferdsordninger, har vi fokus på å ha målrettede tiltak til dem som behøver det mest. Vi vil ha et samfunn hvor folk i hjelpesystemene møter deg med et respektfullt "hei, hva trenger DU?", istedenfor "hei, velkommen til systemet vårt, her må du fylle ut noen skjemaer, så skal vi se hva slags hjelpekategori du tilhører." Venstre vil også åpne for mer sunt folkevett i NAV-systemet, med økt bruk av skjønn og individuelle tilpasninger.

Vi er enig med Ap i at vi trenger gode, trygge og offentlige løsninger på de store fellesskapsområdene. Samtidig er vi enige med Høyre, at det må legges bedre til rette for verdiskapning. Med Venstre vil det bli vesentlig mindre byråkratiske hindringer og mer hjelp for å starte og drive sin egen bedrift.

Venstre i regjering vil være den beste garantisten for en god miljø- og skolepolitikk. Vi vil at lærerne skal få bruke sin tid i størst mulig grad på elevene og at de skal få både videre- og etterutdanning. Venstre mener også at det er viktig å gjøre det enkelt for folk og bedrifter å ta grønne valg i hverdagen.

Hvis du er litt enig med Ap og litt enig med Høyre, men ønsker mer fokus på miljøpolitikk og menneskelige verdier, er Venstre løsningen for deg. Hvis du ikke vil ha en blå-blå høyrepolitikk i regjering, er det viktigere enn noen gang å stemme på Venstre.

Godt valg!

Torgeir Fossli