Fylkesårsmøte i Steinkjer

I helga ble det arrangert fylkesårsmøte i Steinkjer. 3 delegater fra Verdal reiste, Grethe Dyrstad, Ole Petter Ingebrigtsen og Johannes Rosvold.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 10 år siden.**

Møtet ble avholdt på Grand Hotell. Møtet startet med innledning av vår egen stortingsrepresentant, André Skjelstad. Han snakket litt om erfaringene som støtteparti til Regjeringen Solberg, og dro opp til en debatt om kommunestruktur og regioner i Norge. Det ble deretter en livlig debatt, som viste litt av hvor sammensatt denne problemstillingen er.

Lørdag var satt av til vanlige årsmøtesaker, og behandling av Venstres Menneskerettighetsmanifest som også skal behandles på Venstres Landsmøte. Rebecca Borsch var innleder, og gjennomgikk manifestet og ideene bak, før det ble åpen debatt om manifestet. Ønsker du mere informasjon om manifestet og problemstillingene kan du lese her.

Det ble også valgt nytt styre i Nord-Trøndelag Venstre. Karl M. Buchholdt fra Levanger ønsket ikke gjenvalg som leder. Ny leder ble Tor Arne Garnvik (35) fra Steinkjer. Han får med seg Håkon Alstadheim (Stjørdal) som politisk nestleder, Veronica Moan Myran (Leksvik) som organisatorisk nestleder, samt styremedlemmene Gerd Grong (Namsos) og Kirsti Tessem (Verran).

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 10 år siden.**