Torild Skogsholm blir sekretariatsleder på Stortinget

Torild Skogsholm er tilsatt som sekretariatsleder i Venstres stortingsgruppe. Hun er idag generalsekretær i CARE og tiltrer stillingen som sekretariatsleder i Venstres stortingsgruppe 1.september.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 10 år siden.**

Venstreleder Trine Skei Grande er svært fornøyd med at Torild Skogsholm har takket ja til stillingen som sekretariatsleder på Stortinget for Venstre.

– Hennes bakgrunn som generalsekretær i CARE, direktør i Oslotrikken og i NetCom og ikke minst som samferdselsminister for Venstre gjennom 4 år gjør at stortingsgruppen nå får tilført verdifull politisk kompetanse og omfattende organisatorisk erfaring i en tid hvor Venstre pga vår posisjon i Stortinget har mer makt i norsk politikk enn på lenge, sier Venstreleder Trine Skei Grande.

Torild Skogsholm

Foto: privat

– Jeg ser frem til å bidra til videre vekst for Venstre og mer gjennomslag for Venstres klimapolitikk og kunnskapspolitikk. Gjennom partiets nye posisjon på Stortinget og samarbeidsavtalen med regjeringen har partiet nå stor innflytelse på norsk politikk. Det gjør Venstres stortingsgruppe og Stortinget til en svært spennende arbeidsplass, og jeg gleder meg til å ta fatt på arbeidet, sier Torild Skogsholm.

Skogsholm legger også til at hun nå får mulighet til å videreføre sitt engasjement for fattigdomsbekjempelse, menneskerettigheter og kvinners rettigheter i alle deler av verden gjennom det politiske arbeidet på Stortinget.

Les også: Torild Skogsholm slutter som generalsekretær i CARE

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 10 år siden.**