Senja: er perle uten sidestykke

Vi blir møtt på fergekaia av ikke mindre enn 16 syklister fra Senja sykkelklubb og en fra Ishavsbyen SK. Det er rekordoppmøte nord for Sinsenkrysset! De skal ekortere meg fra Gryllefjord til Botnhamn. Fergen fra Botnhamn går ikke før om 5 timer, så vi har godt tid til å nyte Senja. Og det er jeg glad for! Senja er nok den fineste plassen jeg har besøkt i Norge. De får kanskje litt drahjelp av været, som er 16 grader og full sol, men hele kysten er virkelig fylt opp av vakre fjorder, høye fjell, hvite sandstrender og ekstremt sjarmerende små veier. Vi stoppen innom Hamn for å ta en kaffe, magasuget for å ta bilder og en ekstremt fin strand der familien til noen av syklistene hadde stekt vafler til oss. Jeg gikk også og gjorde mitt ærend på en do som kostet 5 millioner kroner å bygge! Ikke verst. Tusen takk til Senja og Ishavsbyen sykkelklubb for en fantastisk tur, nå skal vi ta fergen over til Brensholmen, og fortsette bort til Tromsø. Håper vi treffer noen syklister på andre siden.
Foto: Johannes Bangum

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 9 år siden.**

4 kilometer med bakke - nesten på toppen
4 kilometer med bakke – nesten på toppen
Vafler og kaffe. På verdens fineste sandstrand - om det hadde vært ti grader varmere.
Vafler og kaffe. På verdens fineste sandstrand – om det hadde vært ti grader varmere.
**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 9 år siden.**