Oppfølging av reguleringsplanen for Smørvika

Foto: Helga Feste Hunter

Reguleringsplanen for Smørvika ble behandlet i kommunestyret den 9. september.

Venstre var tydelige i forkant av møtet på at vi kom til å legge frem forslag om utsettelse av reguleringsplanen av Smørvika på Kapp. Venstre la frem følgende forslag til vedtak:

Kommunestyret utsetter behandling av reguleringsplanen for Smørvika. Behandling legges inn i kommunedelplan arbeidet for Kapp i 2016.

Dessverre var det ikke politisk vilje til å se langsiktighet i arbeidet med kommunedelplanen for Kapp og forslaget falt. Det ble fremmet et motforslag om å utsette behandlingen i 3 mnd., noe som ble enstemmig vedtatt. Venstre er fornøyd med utsettelsesvedtaket, selv om vi helst skulle sett at en langsiktig planlegging og helhetlig reguleringsplan for Kapp hadde blitt en realitet.

Det var heller ikke administrativ vilje til å gjennomføre flere informasjonsmøter eller høringer knyttet til reguleringsplanen for innbyggerne på Kapp.

Venstre kommer til å følge opp saken videre og legge til rette for gjennomføring av et åpent møte for innbyggerne på Kapp, slik at de kan få god informasjon om planene som ligger i forslaget til reguleringsplanen for Smørvika.

Lene Melbye

1. kandidat Østre Toten Venstre.
**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 9 år siden.**