Nord-Aurdal Venstre i kommunestyret

Nord-Aurdal Venstre

Valget er over, og vi vil benytte sjansen til å takke alle som stemte på oss. Med en oppslutning på 8% har vi et resultatet godt over gjennomsnittet for Venstre nasjonalt og omtrent det dobbelte av hva vi har hatt tidligere her i kommunen. Allikevel kan vi konstatere at dette er en nedgang fra forrige valg, og vi sitter igjen med to mandater i kommunestyret. Dennis Økland og Hilde Tveiten Døvre skal representere Venstre de neste fire årene. Første og andre vara er Knut Aastad Bråten og Ole Aastad Bråten.

Dennis og Hilde lover å bidra til å sette folk først i politikken i Nord-Aurdal – selv om vi er i opposisjon. Dette skal vi gjøre i viktige saker om skole og oppvekst, velferd og i samfunns- og næringsutvikling. Allerede i første kommunestyre, 8. oktober, har Venstre en løftet fram en sak som skal til behandling; nemlig vårt ansvar for å hjelpe flere syriske flyktninger. Vi foreslår at kommunen skal ta i mot fem flyktninger flere enn det vi allerede har vedtak om nå i 2015. Vi har forlag til hvordan vi kan tilrettelegge for integrering, blant annet i samarbeid med frivillige lag og organisasjoner. Samtidig har vi bedt administrasjonen se på beredskapsplaner med tanke på føre var-prinsippet.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 9 år siden.**