Høyre søker samarbeid med Ap i Svelvik?

June Marcussen

Felles pressemelding fra Venstre, De Uavhengige og Senterpartiet etter at samtalene med Svelvik Høyre om et samarbeid for de neste 4 årene dessverre ikke har ført frem:

Valgets klare vinnere DU og Senterpartiet ser ut til å bli vraket av Høyre. Istedet ser det ut til at Høyre ønsker et samarbeid med Arbeiderpartiet for å få Andreas Muri som ordfører, og dermed Arbeiderpartiets Mads Hilden som varaordfører.

Vi gikk til sonderinger med den klare oppfatning at velgerne gjennom valgresultatet uttrykte et tydelig ønske om kontinuitet i den politiske ledelsen og videreføring av den kursen vi har stått for. Tilsammen har DU, Sp, og Venstre 9 representanter, mot Høyres 6, og vi fikk i tillegg uvanlig mange slengere og personstemmer.

Vi vil sterkt beklage det dersom dette blir det endelige utfallet. Vi ønsker å fremstå konstruktive, og holder døren åpen for videre sonderinger dersom det blir aktuelt.

Forhandlingsutvalgene i DU, Senterpartiet, og Venstre.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 9 år siden.**