Høyre + Ap + FrP = Sant

Foto: Ryan McGuire

Felles pressemelding fra Venstre, De Uavhengige og Senterpartiet etter at Høyre har blitt enige med Arbeiderpartiet og Fremskrittspartiet om et samarbeid i Svelvik for kommunestyreperioden 2015-2019:

Vi registrerer at det er inngått en samarbeidsavtale mellom Høyre, Arbeiderpartiet og Fremskrittspartiet natt til torsdag. Vi beklager at Høyre ikke var interessert i å gjennomføre det avtalte møtet dagen etter med De Uavhengige, Senterpartiet og Venstre.

Vi er skuffet over at det ikke var mulig å bli enige om en løsning mellom de partiene som i inneværende periode har stått i spissen for den økonomiske snuoperasjonen og den positive utviklingen som har funnet sted. Vår oppfatning var, og er fremdeles, at stabilitet og kontinuitet i den politiske ledelsen ville vært den beste løsningen for Svelvik, og mener dette også fremgår av valgresultatet. Vi tar til etterretning at Høyre ikke deler denne oppfatningen.

Vi håper det fremdeles vil være fokus på en solid kommuneøkonomi og prosessen med kommunesammenslåing, og vi tar sikte på å jobbe konstruktivt og løsningsorientert i opposisjon i den kommende perioden.

For De Uavhengige, Senterpartiet og Venstre,

Jonn Gunnar Lislelid