Venstres miljøpris til HeatWork

Klima- og miljøminister Ola Elvestuen og daglig leder i Heatwork, Reidar Schille
Venstres miljøpris 2018 går til HeatWork, Foto: Liv Aarberg

Heatwork AS er en helgrønn, norsk familiebedrift fra Narvik som har utviklet produkter til byggenæringa med null utslipp, ingen avgasser og 100 prosent miljøvennlighet. På Venstres landskonferanse mottok daglig leder Reidar Schille Venstres miljøpris for 2018 av klima- og miljøminister Ola Elvestuen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 6 år siden.**

– Denne prisen får de fordi bedriften ligger helt i front med utvikling av produkter med fossilfri teknologi på byggeplasser. Og det har gått fort, sier Ola Elvestuen om prismottakeren.

– Vi skal ikke mange år tilbake før ingen brydde seg om å få reduserte utslipp på byggeplasser. Heatworks grønne teknologi har tidligere fått oppmerksomhet fra flere celebriteter. Kronprins Haakon besøkte bedriften under «Bygg reis deg» på Lillestrøm i fjor, og statsminister Erna Solberg ogflere andre rikspolitikere har vært på besøk i Narvik for bli orientert om den nye miljøvennlige teknologien som Narvik-bedriften har utviklet, forteller Elvestuen.

Høsten 2017 vant HeatWork Byggenæringens innovasjonspris for produktet CliWi. Juryen sa da: «Byggenæringens Innovasjonspris 2017 gikk til en aktør som har jobbet innovativt for å møte morgendagens krav til en grønnere og smartere byggenæring. Vinneren har utviklet en unik kompetanse innen sitt fagfelt og har muligheter for bred anvendelse i flere bruksområder. De representerer mangfoldet i norsk byggenæring og fremstår som en god representant for norsk kvalitet og design. Vinnerens produkt bidrar til en fossil- og utslippsfri byggeplass med betydelig økonomiske og miljømessige gevinster.»

Besøk HeatWorks nettside

HeatWork ble nominert til miljøprisen av Nordland Venstre, som tidligere i år tildelte bedriften fylkeslagets egen miljøpris.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 6 år siden.**