Klimaløsning i havn. Hva nå?

Venstres stortingsgruppe og klimaminister Ola Elvestuen inviterer organisasjoner til «debrief» etter klimamøtet i Katowice i Polen., Foto: Venstre

Venstres stortingsgruppe og klimaminister Ola Elvestuen inviterer organisasjoner til «debrief» etter klimamøtet i Katowice i Polen. Stortinget: Onsdag 19.12 kl. 13-14. Oppmøte: Akersgata 18, Komitéhuset. Møterom: Komitéhuset 6. etasje (K-615).

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 5 år siden.**

Påmelding innen kl. 09.00 onsdag 19. desember [email protected]

Et døgn på overtid enig om felles regler for hvordan landene skal gjennomføre Parisavtalen. Enigheten betyr at verden er et viktig skritt nærmere målet om å begrense jordas oppvarming ned mot 1,5 grader.

– Avtalen er et viktig skritt mot å målet i Parisavtalen om å redusere klimagassutslipp. Men det er ikke nok. Verden styrer mot en oppvarming på over tre grader. Derfor må verdens land komme med nye og sterkere målsetninger i 2020. Over 40 land har allerede lovet å øke sine ambisjoner når nye skal sendes inn i 2020. Det inkluderer også Norge som skal legge fram nye mål for 2030 til neste år, sier Ola Elvestuen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 5 år siden.**