Kaffe fra Korset

Mikkel's Kaffebrenneri Visste du at Skedsmokorset har sin helt egen kaffe? På Mikel’s Kaffeverksted lages det mange forskjellige typer kaffe som holder svært god kvalitet. – Dette var noe annet enn den kommunale kaffen på rådhuset, humrer Boye Bjerkholt, Venstres ordførerkandidat i Lillestrøm.

Mikel Duynisveld importerer kaffebønner fra Sør-Amerika og Afrika, og brenner dem i sitt eget kaffeverksted som han har bygd opp selv fra bunnen av innerst i Eikekroken på Skedsmokorset. Han har en annen jobb ved siden av, men jobber på kaffeverkstedet sitt hver fredag. Drømmen er å kunne jobbe med kaffebrenning på fulltid.

– Vi i Venstre er opptatt av å legge til rette for at folk kan starte for seg selv og skape sin egen arbeidsplass. Vi trenger folk som Mikel, som våger å satse på å skape noe nytt, sier Bjerkholt.

Mikel’s Kaffeverksted leverer i dag kaffe til La Luna i Lillestrøm, og selger ellers via Rekoringen og direkte til kunder. Under Byfesten vil han ha eget utsalgssted utenfor La Luna, der du kan få kjøpt ferskbrent kaffe fra Korset.

– Kaffen var veldig god, så jeg anbefaler å ta turen innom Mikel på Byfesten for å prøve kaffen du også, avslutter Bjerkholt.