Vi vil ha Stig Vaagan som ordfører i Hamar

Foto: Svein Bjørtomt

Vi vil være ærlige overfor våre velgere og ønsker å avklare allerede nå hvem vi ønsker å samarbeide med etter høstens valg. Etter fire år i Regnbuealliansen er vi veldig fornøyd med de gjennomslagene vi har fått til der. Med gjenetablering av utekontakten som et viktig forebyggende tiltak for unge, bevaring av velkomstklassene og gjennomslag for at Hamar kommune ikke skal investere i fossile fond.

I neste periode komme vi til å kjempe for å få gjennomslag for østlig trasé, åpenhet i de politiske prosessene, innføre et ensomhetsombud, få inn en markagrense i Vangsåsen, en tiltaksplan mot forurensning i Mjøsa for å nevne noen saker.

For å få realisert noen av disse sakene, er det viktig at Hamar Venstre blir størst mulig i Regnbuealliansen. Her teller hver stemme. Sist valg var vi 26 stemmer unna å få inn tre personer i kommunestyret. Det viser at DIN stemme har betydning.

Selv om vi går for fortsatt samarbeid med Regnbuealliansen, har vi vår egen ordførerkandidat, Stig Vaagan.

Her kan du lese artikkelen fra Hamar Arbeiderblad.