YES VI-KEN

Maren og Ingunn etter nominasjonsmøte
Foto: Kjetil Andersen

I helgen har Indre Østfold sin delegasjon til Viken Venstre sitt nominasjonsmøte vært med på noe historisk.

Som det første og eneste politiske parti har Viken Venstre blitt enige om å ha en valgliste for alle de tre valgdistriktene i Viken.

• En liste som viser at vi har tro på at den nye regionen har noe for seg.
  • En liste som har det beste av det beste Venstre kan by på.
  • En liste som kommer til å bli et lag for fremtiden.

Vi er utrolig stolte over at vi til neste års valg kan tilby Indre Østfoldinger å stemme på selveste Abid Raja. Han kan faktisk nå bli din ombudsmann på stortinget. Under han følger Solveig Schytz, som har bred erfaring som folkevalgt i Viken sitt fylkesting, og som stortingsrepresentant. To dyktige politikere som hele tiden står på for de gode Venstresakene.

Maren Hersleth Holesen Foto: Klima og miljødepartementet

Som om ikke det er nok, så finner vi på tredjeplass på denne listen, vår helt egen Maren Hersleth Holsen fra Hærland, som jobber som statssekretær for Sveinung Rotevatn i Klima og Miljødepartementet.

«Jeg er takknemlig og ydmyk for muligheten til å representere Viken Venstre i stortingsvalgkampen! Jeg er stolt av at vi stiller med felles liste, og mener det er mange gode grunner til at nettopp Viken må bestå. Man kan nevne utfordringer som barnefattigdom, kollektivtransport, arealplanlegging og bevaring av natur som ommeråder som kan løses best ved å tenke helhetlig for hele Viken», sa Maren under en appell til medlemmene etter at hun var blitt enstemmig valgt på tredjeplassen.

Ingunn Herstad Hensel (Foto: Liv Aarberg, Venstre)

Allerede her hadde vi som lokallag vært veldig godt fornøyd med å gå ut i valgkamp for et fantastisk lag, men nei. Indre Østfold har så dyktige folk så vi fikk inn et navn til. Vår dyktige gruppeleder og kommunestyrerepresentant Ingun Herstad Hensel ble også klappet gjennom på en flott 13 plass på listen.

«Om Venstre kaprer 25% av stemmene i Viken så er jeg inne» sier Ingunn med et smil etter at hennes plass var sikret, før hun fortsetter: «Fra spøk til alvor, det er en stor ære å stå på en historisk felles liste, som virkelig viser at vi har tro på Viken»

Av 25 plasser på en liste som skal representere venstrefolk i hele viken er vi stolte av at to av disse kommer fra vårt lokallag. Våre politikere fra Indre Østfold har ideer, pågangsmot, og vinner stemmer blant medlemmer i hele Viken. Det står det virkelig respekt av og vi ser fram til å gå inn i valgkamp for hele listen, men spesielt for Maren og Ingunn,

«Det er flott at Indre Østfold som et stort lokallag i Viken får inn to av våre folk på den historiske listen, og når Maren kommer så høyt på listen er det kjempe gøy» Sier lokallagsleder og delegasjonsleder Eirik Romstad på tampen av møtet.

Du kan lese Smaalenenes omtale av saken her: https://www.smaalenene.no/valget-2021-na-har-hun-tre-sjanser-til-a-bli-valgt-inn-pa-stortinget/s/5-38-893038

Viken Venstre sin stortingsvalgskandidater 2021 Foto: Steinar Bleken