Trøndelag Venstres miljøpris går til OMS!

5. juni feiret vi i Trøndelag Venstre verdens miljødag med å dele ut miljøprisen til Oppdretternes miljøservice (OMS) og Elkem Thamshavn i Orkland.

OMS har i en årrekke gjort et prisverdig arbeid her i Nærøysund med å rydde opp i strandlinja vår. Nå i 2021 har de 10 heltidsansatte og 50 ferievikarer, og de planlegger for å samle opp 1000 tonn avfall i løpet av året.

7. juni fikk de overrakt prisen fra stortingsrepresentant AndreN. Skjelstad på Ramstadlandet

“Venstre har vært pådriver for den store økningen av midler mot marin forsøpling og plast i havet i årevis. Arbeidet denne prisvinneren har gjort er formidabelt, og vi i Venstre heier på opprydningen.”

– André N. Skjelstad, 1. kandidat for Venstre i Nord-Trøndelag valgkrets

OMS viser handling der mange bare snakker, og arbeidet er ganske enkelt imponerende. De tar tak en enorm problemstilling og gjør et arbeid som monner. Samtidig gir de sine ansatte, kanskje særlig sommervikarene, en lærdom for livet. Du tenker deg om en gang til før du kaset en Cola-flaske på sjøen etter å ha jobbet med dette i noen uker.

– Guro Holm Skillingstad, 2. kandidat for Venstre i Nord-Trøndelag valgkrets

Fra overrekkelsen på Ramstadlandet.
Fra venstre: Gudbrand Sørheim (OMS), André N. Skjelstad (V) og Guro Holm Skillingstad (V)