Fylkestingslista for “nye” Vestfold Venstre er nå klar

Nominasjonsvalg til Fylkestingsvalget 2023, Efal/VTV
Topp 5 på Venstres liste til Fylkestingsvalget 2023. Fv: Karin Virik, Suzy C.S. Haugan, Dag Nordbotten Kristoffersen, Camilla Bilstad Johannessen og Odin Thune.

Fylkestingslista for Vestfold Venstre 2023 – 2027 er klar!

Det var stor interesse rundt nominasjonsvalget til Fylkestinget i “nye” Vestfold Venstre, som ble avholdt på Fylkeshuset i Tønsberg 11.oktober 2022. Dag Nordbotten Kristoffersen har blitt valgt som førstekandidat på Venstres liste til Fylkestingsvalget i Vestfold i 2023 – 2027. Dag er blant annet tidligere redaktør i Gjengangeren i Horten og jobber for tiden som sekretariatsleder på Stortinget.

Med på laget er bl.a

Suzy C.S. Haugan (Tønsberg Venstre), Camilla Bilstad Johannesen og Karin Virik (begge Sandefjord Venstre) og Odin Thune (Larvik Venstre).

«Jeg er veldig klar for å gjøre en helhjertet innsats for hele Vestfold, og gleder meg veldig til oppgaver og utfordringer i det «nye» Vestfold fylke», uttaler Dag Nordbotten Kristoffersen. «Venstre er et moderne, åpent, inkluderende og framtidsrettet parti, hvor grønn verdiskaping og frihet står i fokus, og det er slik Venstre vil markere seg i Vestfold. Jeg er sikker på at vi med god og målrettet innsats vil oppnå resultater på mange områder», avslutter han.

Høyt opp på lista kom også Unge Venstre-representanten Ida Karoline Wang (Sande og Holmestrand). «Det er så moro å drive organisasjonsarbeid for Unge Venstre, for det er så mange som vil engasjere seg, og ser at vi leverer god politikk. Så jeg er nå i gang med å etablere nye lag både i Vestfold og Telemark» sier Ida Karoline Wang.

Venstre opplever god medlemsvekst over hele landet, så er også tilfelle i Vestfold. «De erfarne og dyktige politikerne som nå topper lista, vil gjøre en utmerket jobb i Fylkestinget for et grønt og fremtidsrettet Vestfold», sier gruppeleder i Horten Venstre, Eddy Robertsen.

«Det er en glede å se at Venstre er i støtet Vestfold, og det samme er tilfellet i Telemark. At fylket vårt nå igjen skal deles har bare økt engasjementet for innsats for lokalpolitikken. Det gjelder både i Vestfold og i Telemark, så det er bare positivt»», sier Erik Falkenstein, Fylkesleder i Vestfold og Telemark Venstre. «Venstre var imot deling, men når dette først ble vedtatt så forholder vi oss til situasjonen, og løfter sammen for å gjøre det best mulig i begge de nye fylkene. Jeg ser fram til å arbeide videre på bred front for å realisere Venstres visjon om grønne og levende lokalsamfunn i alle deler av Vestfold og Telemark», avslutter Falkenstein.