Fylkestingslista for “nye” Telemark er klar!

Det var stor interesse rundt nominasjonsvalget til Fylkestinget i «nye» Telemark Venstre, som ble avholdt på Hotell Høyer i Skien 8.november 2022. Torgeir Fossli har blitt valgt som førstekandidat på Venstres liste til Fylkestingsvalget i Telemark i 2023 – 2027. Torgeir er en erfaren politiker, både på kommune og fylkesnivå. Han er utdannet pianist fra Musikkhøyskolen i Berlin. Han har vært utøvende musiker, turnert for Rikskonsertene, vært distriktsmusiker i Sogn og Fjordane og i Telemark og er for tiden rektor ved Notodden Kulturskole. Han har tidligere også hatt flere tillitsverv i fylkets kulturliv.

Fra venstre Versin Salar, Magnus Kvalbein, Torgeir Fossli, Gustav Søvde og Line Markussen

Med på laget er Line Markussen (Bamble Venstre), Evy Beate Stykket (Midt-Telemark Venstre), Gustav Søvde (Skien Venstre), Kristine Bols (Tinn Venstre) og Magnus Kvalbein (Kviteseid Venstre).

«Jeg er veldig klar for å gjøre en helhjertet innsats for hele Telemark, og gleder meg veldig til oppgaver og utfordringer i det «nye» Telemark fylke», uttaler Torgeir Fossli. «Venstre er et moderne, åpent, inkluderende og framtidsrettet parti, hvor grønn verdiskaping og frihet står i fokus, og det er slik Venstre vil markere seg i Telemark. Jeg er sikker på at vi med god og målrettet innsats vil oppnå gode resultater på mange områder», avslutter han.

Fra nominasjonsmøtet til Fylkestingsvalget 2023 Telemark Venstre
Nominasjonsmøte til Fylkestingsvalget 2023 Telemark Venstre

UV-kandidat Versin Salar på talerstolen

Høyt opp på lista kom også Unge Venstre-representanten Versin Salar (Grenland Unge Venstre/Porsgrunn Venstre). «Det er så moro å drive organisasjonsarbeid for Unge Venstre, for det er så mange som vil engasjere seg, og ser at vi leverer god politikk. Vi er nå i gang med å etablere nye lag både Vestfold og i Telemark» sier Versin Salar. Hun får ungt selskap på listen av Silje Louise Lindøe, også hun fra Porsgrunn og Grenland Unge Venstre.

Nominasjonskomiteens leder Ole Røed presenterer listen

Venstre opplever for tiden god medlemsvekst over hele landet, så er også tilfelle i Telemark.

«Det er erfarne og dyktige politikerne som nå topper lista, og de vil alle gjøre en utmerket jobb i Fylkestinget for et grønne og gode lokalsamfunn i et fremtidsrettet Telemark», sier leder for nominasjonskomitéen og gruppeleder i Skien Venstre, Ole Røed.

«Det er en glede å se at Venstre er i støtet i Telemark. At Vestfold og Telemark fylke nå skal deles har bare økt engasjementet for innsats for lokalpolitikken. Det gjelder både i Vestfold og i Telemark, så det er bare positivt»», sier Erik Falkenstein, Fylkesleder i Vestfold og Telemark Venstre. «Vi noterer oss at det nå er et flertall imot deling i befolkningen i både i Vestfold og i Telemark. Men når deling tidligere i år likevel ble vedtatt så forholder vi oss til situasjonen, og vil løfte sammen for å gjøre det best mulig i begge de to «nye» fylkene. Jeg ser fram til å arbeide videre på bred front for å realisere Venstres visjon om grønne og levende lokalsamfunn i alle deler av Vestfold og Telemark», avslutter Falkenstein