Kai Blom Stene er død

Natt til 19. april gikk Kai Blom Stene bort, 64 år gammel. Kai var en ekte ildsjel som brant for de svakeste i samfunnet.

Kai var sosionom og en av pådriverne for å få i gang en granskning og oppreisning for de mange ofrene for svikt i offentlig omsorg.

Kai lyttet og til alle som hadde lidd urett, og ble en viktig stemme for Waisenhus-barna og barn i tilsvarende situasjon. Hans banebrytende arbeid ledet til Prosjekt Oppreisning i regi av Stavanger kommune. I Stavanger førte ordningen til en offentlig beklagelse fra kommunestyret ved daværende ordfører Leif Johan Sevland og økonomisk oppreisning fra kommunen. Prosjektet ble retningsgivende for tilsvarende arbeid i hele landet.

Kai var også medlem i Venstre. I partiet kjenner vi Kai som en kunnskapsrik, klok og varm person som villig delte av sin kunnskap. Foruten tidligere barnevernsbarn engasjerte han seg også for vårt viktige arbeid innen rusomsorg og byutvikling. Hans kunnskap og engasjement vil bli savnet i partiet.

Kai etterlater seg sin kone Hege, barn og bonusbarn. Våre varmeste tanker går til Hege og resten av familien.