Åpent medlemsmøte: Er havet viktig for Paris og naturavalten?

Norge er en stolt hav- og fiskerinasjon. Men hvor godt forvalter vi egentlig livet i havet? Vi vet at naturen er presset, både over og under havoverflaten. Oppfyller egentlig Norge forpliktelsene i Parisavtalen og Naturavtalen (Montrealavtalen)? Bergen Venstres bystyregruppe og Bergen Venstre inviterer til et åpent møte om hvilken rolle havet har for å klare å nå disse målene!

Med oss for kvelden har vi forsker ved Havforskningsinstituttet, Even Moland. Even har forsket og bygget opp Norge sin praksis på marine vernesoner. Han skal nå lede EU sitt forskningsprogram MARHAB med hensikt å se på konsekvensen av færre rovdyr i havet. Les gjerne artikkelen https://lnkd.in/dUw-VaW4

Sveinung Rotevatn, stortingsrepresentant for Venstre, tidligere klima- og miljøminister og leder av Venstres programkomité, blir også med. Han skal snakke om Venstre sin politikk på klima- og miljø frem mot 2030, og hvilke prosesser Venstre har for ny politikk på feltet fram mot 2025-valget.

Vi møtes på Litteraturhuset Zinkenhopp!

Meld deg på her: Åpent medlemsmøte “Er havet viktig for Paris og naturvaltalen?” -7. mars. (google.com)

Eventlenke: https://lnkd.in/dicFeRSb