Distriktspolitisk utvalg

Venstres distriktspolitiske utvalg nedsettes for en periode på 2 år

Distriktutvalgets mandat:

• Diskutere og fremme aktuell politikk for Venstres styrende organer innen distriktspolitiske problemstillinger
  • Diskutere og gi innspill til Venstres arbeid innen organisasjonsutvikling og kommunikasjon for å utvikle og understøtte Venstres disktrikspolitiske profil

Innlegg

• Distriktspolitisk utvalgs endringsforslag til stortingsvalgprogrammet 5. mars 2021Distriktspolitisk utvalgDistriktspolitisk utvalgs endringsforslag til stortingsvalgprogrammet

Venstres distriktspolitiske utvalg har sendt inn flere forslag til endringer i stortingsvalgprogrammet for 2021-25. Utvalgets mål har vært å bidra til et program som gjør det attraktivt å bosette seg i hele landet, f.eks ved å bygge flere ladestasjoner for elbiler i distrikts-Norge, bidra til full bredbåndsdekning/5G, og et desentralisert utdanningstilbud. Samtidig har utvalget sendt inn flere forslag for å gjøre et godt landbrukskapittel enda bedre.

Alfred Bjørlo

Alfred Bjørlo, leder i Distriktpolitisk utvalg (Foto: Vestland fylkeskommune)

Medlemmer

• Trine Noodt, Troms og Finnmark