Åpent Hus: Russland

Oslo Venstre inviterer alle medlemmer til Åpent Hus med Russland som tema. Odd Einar Dørum fra Venstre, Allan Widman fra det svenske Folkpartiet og Dr. Jakob M. Godzimirski fra NUPI innleder til debatt om sikkerhets-og forsvarspolitiske utfordringer knyttet til vårt store naboland i øst.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**

Odd Einar Dørum

Foto: Frode Fjeldstad

Møtet finner sted 30. oktober kl. 19.00 på Venstres Hus, og tar utgangspunkt i den utviklingen som har vært i Russland de siste årene og som senest kom til uttrykk da russiske styrker gikk inn i Georgia i august i år.

Vi vil få en kort innledning om Venstres Russland-politikk ved Venstres forsvarspolitiske talsmann Odd Einar Dørum, og så vil Jakob M. Godzirmiski, seniorforsker ved avdeling for Russland og Eurasia i NUPI, gi oss et innblikk i russisk utenriks-og sikkerhetspolitikk og forholdet til Norge. Til slutt vil Allan Widman, som sitter i Riksdagens forsvarskomité, presentere Sveriges syn på utviklingen i Russland og Folkpartiets politikk på området.

Etter disse tre innledningene vil det bli åpnet for debatt. Det vil bli anledning til å komme med både spørsmål og kommentarer.

Sted: Store Møterom, Venstres Hus, Møllergata 16
Dato: 30. oktober
Tid: 19.00-21.00

Påmelding
Innen onsdag 29. oktober ved henvendelse til sekretariatet på e-post [email protected] (eventuelt telefon 22 40 43 73). Vennligst oppgi ditt navn og hvilket bydelslag du er medlem i ved påmelding.

Datoplan for de øvrige møtene i Åpent Hus-serien finner du her.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**