Møter og arrangementer høsten 2013

Valgkampen er over for denne gang og vi setter igang med høstens aktiviteter. Her skal det være noe for nye medlemmer, erfarne medlemmer, nysjerrige og folkevalgte. Ikkeminst er møtene, og spesielt de åpne møtene på Litteraturhuset den første tirsdagen hver måned kl 18.30, en viktig arena for å møtes og diskutere politikk med andre venstrefolk.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**

26. september – Venstreskolen trinn 1.
Venstreskolen trinn 1 er en grunnleggende innføring i Venstres historie, ideologi, organisasjon og politikk og passer godt for helt nye medlemmer eller medlemmer som har vært med en stund men nå har lyst å lære litt mer om partiet eller bli aktiv. Trinn 1 har en varighet på 4 timer, èn kveld, kl 17.00 – 21.00.

1. oktober – Åpent Venstremøte på Litteraturhuset
Oslo Venstre inviterer til åpent møte med ledelsen i Oslo Venstre og eksterne innledere. Vi setter sammen et bredt panel som presenterer en analyse av valgresultatet og hvor veien går videre for Venstre nå. Det blir mulighet til å kommentere og stille spørsmål.

9. oktober – Venstreskolen trinn 1.

24. oktober – Venstreskolen trinn 1.

26. oktober – Venstreskolen trinn 2.
Dette kurset gir deg en mer inngående kjennskap til Venstres politikk, organisasjon, historie og ideologi samt praktisk politisk arbeid som styremedlem eller lokalt folkevalgt. Kurset tar også for seg tale- og debattrening, leserbrevskriving, møteledelse og hvordan man får gjennomslag for politikk både internt i partiet og eksternt. Trinn 2 har en varighet på 7 timer og gjennomføres på en lørdag fra kl 10.00 – 17.00.

5. november – Åpent Venstremøte på Litteraturhuset
Oslo Venstre har møte den første tirsdagen hver måned. Oslo Venstre inviterer til åpent møte med ledelsen i Oslo Venstre og eksterne innledere. Vi setter sammen et bredt panel som debatterer aktuelle problemstillinger i Oslo. Det blir mulighet til å kommentere og stille spørsmål.

16. november – Venstreskolen trinn 2.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**