Ingunn Herstad Hensel – 3. kandidat 2011

Ingunn Herstad Hensel er Eidsberg Venstres 3. kandidat til valget 2011. Hun er fersk i politikken og har ikke tidligere hatt politiske verv. Ingunn vil jobbe for barn og unges oppvekstvilkår, i tillegg brenner hun for ny svømmehall på Mysen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Ingunn Herstad Hensel

Foto: Ask Hensel

Ingunn er 38 år, gift, har tre barn og bor på Skjørshammer i Eidsberg. Hun jobber som selvstendig næringsdrivende akupunktør, med klinikker både i Halden og Eidsberg, og det har hun gjort siden 1996. Hun driver også økologisk gressproduksjon på Skjørshammer.

Ingunn er leder av Mysen Svømmeklubb, Eidsberg Idrettsråd og Eidsberg Venstre. I tillegg er hun nestleder i Nedre Eidsberg Velforening og styremedlem i Nedre Glomma Elveeierlag.

Ingunn vil ha mye fokus på barn og unges oppvekst, fattigdomsproblemet, rus, psykiatri, mv.

De aller fleste har en god oppvekst i tygge rammer her i Eidsberg. Men noen er ikke like heldige som de fleste andre. De kan trenge en ekstra stemme i kommunestyret. Den vil jeg veldig gjerne få lov til å være, sier Ingunn. Godt samarbeid mellom kommunen og dens lag/foreninger i idrett, kulturliv, mm er særlig viktig for å skape gode rammer rundt barns oppvekst. Skole og barnevern kan ikke favne alt, det frivillige Eidsberg gjør en voldsom innsats hver eneste dag. De fortjener et godt samarbeid.

Ingunn jobber også aktivt for ny svømmehall i Mysen, for skolesvømming, mosjonssvømming, svømmeklubbens aktiviteter og barns muligheter for å utvikle gode svømmeferdigheter. Festiviteten er 50 år, et av landets eldste svømmehaller og i tillegg totalt underdimensjonert etter kommunens behov – vi må ha planene for en ny på plass og sette igang prosessen med en ny før vår gamle må settes ut av drift, sier Ingunn.

Å være folkevalgt er et stort ansvar, og jeg går til valg med en stor grad av ydmykhet.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**