Til innhold

Morten Nødtvedt

Morten Nødtvedt 8. kandidat for Bergen Venstre Foto: Heine Johansen

Bergen er en fantastisk flott by og derfor vil jeg være med å videreutvikle fremtidens Bergen basert på Venstre sine verdier.

En av de tingene jeg setter stor pris på ved å bo i Bergen er et rikt og mangfoldig kulturliv. Jeg vil at vi skal fortsette en sterk satsning på kultur, spesielt for barn og unge, slik at disse tidlig får ta del i hvor viktig og givende et godt kulturliv er for trivsel hos den enkelte, og for samfunnet som helhet.

Byen vår har flotte grønne områder og lett tilgang til nydelig natur og vi må sikre at også de som kommer etter oss kan få like stor glede av urørt natur som det vi har. Derfor vil jeg jobbe for at vi skal ivareta det vi har igjen av urørt natur i Bergen.
Vi vet at andelen eldre i Bergen vil øke sterkt i årene som kommer. Vi vet at dette vil bli utfordrende, men vi må jobbe sammen for å sikre gode løsninger slik at den enkelte opplever god livskvalitet.

Fana og Ytrebygda er en flott bydel med mange muligheter. Likevel ser vi at veksten i bydelen gir utfordringer som vi sammen må finne gode praktiske og bærekraftige løsninger på. I bydelen vår har vi det største enkeltutslippet av CO2 i hele Bergen kommune, og det totale CO2 utslippet i Bergen må reduseres. Vi må derfor få på plass et karbonfangsanlegg tilknyttet BIRs forbrenningsanlegg i Rådalen.

Jeg vil at vi alle skal trives og være trygge i en bydel og i en by som har Venstre sine verdier i sentrum. Jeg vil at mine barnebarn skal kunne delta på fritidsaktiviteter på lik linje med andre
barn og unge.

Jeg håper du vil gjøre som meg og stemme Venstre!
Hilsen Morten.