Ikke gode nok på åpenhet

I sitt svar på Tore Nilsens interpellasjon om åpenhet og innsyn i Haugesund kommune, innrømmet ordføreren at vi ikke har kommet langt nok i Haugesund. Derfor ønsker han at det skal bli satt fokus på dette gjennom egen sak i bystyret.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**

Tore Nilsen

Foto: Vidar Grundetjern

Tore Nilsen viste i sin interpellasjon til at åpenhet og innsyn er viktige elementer i lokaldemokratiet. Ordføreren gav uttrykk for at han er enig i dette, og det var på den bakgrunn han måtte beklage at vi ikke er kommet langt nok i Haugesund.

Nilsen stilte i sin interpellasjon en rekke spørsmål omkring situasjonen i Haugesund kommune, og hvilke initiativ ordføreren ville ta for å rette opp forhold som ikke er gode nok. I sin avslutning gav ordføreren uttrykk for at han deler Venstres syn på at dette er en sak som bør være gjenstand for kontinuerlig drøfting, også politisk.

Ordføreren foreslo i sitt svar at bystyret ba rådmannen om å legge fram en sak som samlet tok opp de problemstillingene som var reist i interpellasjonen, gjennom en revisjon av gjeldende informasjonsplan for Haugesund kommune. Bystyret vil derfor få ny anledning til å drøfte åpenhet og innsyn når denne saken kommer opp.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**